آسیاب‌های آبی روستای هدف گردشگری دهمورد جان تازه می‌گیرد

مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نی ریز از بازدید معاونین میراث فرهنگی و گردشگری استان از روستای هدف گردشگری دهمورد در بخش آباده طشک شهرستان نی ریز خبر داد.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس حمیدرضا هادی با اعلام این خبر گفت : این برنامه بازدیدی به منظور بررسی توانمندی های گردشگری و تاریخی روستای دهمورد از توابع بخش آباده طشک شهرستان نی ریز و با هماهنگی میراث فرهنگی،صنایع دستی  و گردشگری شهرستان و بخشداری آباده طشک صورت گرفت.

وی افزود:در این برنامه طی جلسه ای با حضور دهیار دهمورد پیرامون ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری و برخی مشکلات روستا بحث و تبادل نظر شد و اجرای طرح های مرمتی آسیاب های روستا و طرح های گردشگری روستایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه از آسیاب های آبی ،اثر تاریخی چهارطاقی،امامزاده یوسف و یکی از منازل روستایی و همچنین تفرجگاه تنگ جزین دیدن کردند.

روستای دهمورد در بخش آباده طشک در 70 کیلومتری نی ریز  قرار دارد که دارای  13 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی  و چشم انداز بسیار زیبای طبیعی است.  امامزاده یوسف در این روستا سالانه پذیرای خیل عظیمی از زائرین است.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393022610